Friday, September 14, 2012

ini bukan berita!

semalam versi iphone terbaru masuk berita...isk..isk..sik..model terbaru produk??....misalnya Kicap Tamin keluarkan perisa masam-masam sikit..persoalan di sini apakah yang perlu diberitakan dan apakah yang tak perlu diberitakan?.. siapakah gerangan yang menentukan berita itu boleh bertayangan di udara atau dinafikan terus dalam fragmen masa. ....dengan ini aku memberitakan aku masih menggunakan nokia 3210..tetapi benar teruja dgn iphone sebagai gadget untuk membuat movie dan bukan nak main angry dog dan facebook.

-------------------------------------------------------------

 movie "pekak gila" menimbulkan kemarahan muslim di seluruh negara...CNN mention trailer 45 min..diupload dan durasi sebenarnya lebih panjang..(panjang bapak trailer nih..CNN=bangang!)..org islam yang tak tgk nak marah2 pun bangang...orang yang dah tgk marah2 pun bangang sebab bereaksi terhadap filmmaker bangang....(lawan api dgn api=bangang marahkan sibangang!).aku pun bangang sebab tak lalu nak tgk movie2 bangang.. 
hanya tuhan mengetahui tahap kebanganggan kita.. 

 -------------------------------------------------------------

1 comment:

Pensel*Patah said...

Stuju!

1. iPhone baru tu cuma gadjet baru keluar oleh Epal. tp keindahan dan kemajuan ciptaan mereka dah lama dlu dihirup oleh Samsung mahupun Nokia. Epal dah ketinggalan dan tak mahu mengaku diorg silap.

2. Itu cuma filem. dan bukan filem penuh pun. 12 minit je filem pendek. memang sengaja nak buat parodi tp itu cuma filem bangang! wajar kita marah, wajar kita maki hamun, macam mana pula filem pendek yang terang2 orang kita bikin menyokong segala hal salah galah dalam agama?

pendapat je yok...